Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Ulopolis z nagrodą Genius Ad – za niestandardowe promowanie uczelni

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Projekt Ulopolis, czyli politechnicznej pasieki, której życie możemy śledzić 24 godziny na dobę, zdobył pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Genius Universitatis w kategorii Genius Ad. Możemy się także pochwalić wyróżnieniem za event wspierający rekrutację – grę terenową PWr Challenge.
Ulopolis z nagrodą Genius Ad – za niestandardowe promowanie uczelni

Genius Ad jest kategorią, w której nagradzane są niestandardowe działania promocyjne polskich uczelni. Zgłoszenia w konkursie oceniają specjaliści z branży marketingu i reklamy, a w tegorocznej edycji swoje kandydatury zgłosiło 35 uczelni i wydziałów uczelni z całej Polski.

Ulopolis to projekt naukowy, ale z dużym naciskiem na działania edukacyjne i popularyzatorskie. Odpowiadają za niego dr hab. Andrzej Szczurek, prof. uczelni i dr hab. inż. Monika Maciejewska, prof. uczelni z Wydziału Inżynierii Środowiska, we współpracy z fundacją Ambasada Pszczół i Wrocławskim Centrum Sieciowo-Superkomputerowym.

Na dachu budynku w kampusie Politechniki Wrocławskiej stanęły trzy ule wyposażone w system urządzeń pomiarowych – dzięki którym naukowcy pracują nad nowymi strategiami pozwalającymi walczyć ze zmniejszaniem się populacji pszczół.

Na stronie projektu można śledzić obraz z sześciu kamer zainstalowanych wewnątrz i na zewnątrz uli. Dla ciekawskich są też na bieżąco uzupełniane wyniki z pomiarów temperatury, wilgotności czy zanieczyszczeń w powietrzu. A najmłodsi znajdą tam „okołopszczele” gry, zabawy i krzyżówki.

– Skala zainteresowania Ulopolis bardzo nas zaskoczyła, a jednocześnie ogromnie nas cieszy – podkreśla prof. Andrzej Szczurek. – Kiedy zaczęliśmy swoje działania, pytaliśmy – zwłaszcza młodzież – jakie jest ich pierwsze skojarzenie z pszczołą. Spodziewaliśmy się takich słów jak „miód” czy „ul”. Tymczasem najczęściej padało „użądlenie”. To niepokojący problem. Chcemy zmienić takie myślenie, bo nie możemy traktować zapylaczy jako wrogów. W końcu są związane z aż 75 proc. produkcji żywności. Musimy je wspierać i tworzyć dla nich jak najlepsze warunki, by nie wymierały.

Częścią Ulopolis jest również wielka całoroczna rabata z różnymi gatunkami roślin, które dla zapylaczy są źródłem pyłku i nektaru. Tworzy ją 38 gatunków bylin i kilka ozdobnych traw. Rabata ma nie tylko służyć pszczołom, ale także zwracać uwagę na problem doboru szaty roślinnej w środowisku miejskim.


pwr



otoklodzko.pl © 2007 - 2023 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl