Zazdrość, zawiść i nienawiść
Podłożem podłego zjawiska, jakim bez wątpienia jest nieuczciwa konkurencja jest nienaturalna chęć eliminacji interesu innej firmy, która osiąga nieustanny sukces w branży. Tak przynajmniej próbują tłumaczyć szereg takich działań uczciwi przedsiębiorcy, z których przewagą konkurencyjną walczą sfrustrowani "koledzy po fachu".
Definicja nieuczciwej konkurencji
Szczęściem w biznesowym nieszczęściu są precyzyjne regulacje prawne w Ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W jej treści znajdują się informacje odnośnie przykładów takich działań, możliwości zapobiegania tego rodzaju aktywności, dokładna definicja zjawiska i konsekwencje, których można się spodziewać po świadomym wyrządzaniu szkody konkurentom na rynku.
Czarna lista czynów
Do najpopularniejszych wykroczeń w aspekcie nieuczciwej konkurencji należą m.in.:
- fałszywe oznaczenie przedsiębiorstwa
- powielanie produktów
- szeroko pojęty marketing szeptany
- utrudnianie dostępu do rynku
- przekupstwo
- czarny PR
- organizacja systemu sprzedaży lawinowej
- działalność w systemie konsorcyjnym
... i wiele innych przykładów, które zdecydowanie wpływają na niekorzyść prowadzonej przez szkalowanego przedsiębiorcę działalności.
Sposoby zwalczania nieuczciwej konkurencji
Najprostszym rozwiązaniem nierzadko patowej sytuacji jest złożenie pozwu do sądu i oficjalne rozstrzygnięcie sprawy na drodze prawa. W tym przypadku konieczne jest zebranie konkretnego materiału dowodowego. W zależności od skali poniesionych strat, pozwany może zostać pociągnięty do odpowiedzialności zarówno cywilnej, jak i karnej.
Warto pamiętać o świetnej alternatywie, jaką jest pomoc profesjonalnego biura detektywistycznego www.detektyw-sektor.pl i tym samym zafundować sobie ogromne pokłady ulgi i wyczekiwanej sprawiedliwości.