Aż 44 proc. Polaków oczekuje prezentu na Walentynki, z czego tylko 5 proc. chce by było to coś wyjątkowego – wynika z badań instytutu IPC przeprowadzonych na zlecenie Grupy Allegro. Dla ponad połowy badanych najlepszym podarunkiem jest wspólne spędzenie czasu z ukochaną osobą np. na romantycznej kolacji. W cenie jest też bukiet czerwonych róż.
Wśród materialnych prezentów największą popularnością w Polsce cieszą się odzież, zabawki erotyczne, perfumy i biżuteria. Walentynki to dla Polaków okazja do wyrażenia swoich uczuć – mówi tak 28 proc. badanych, okazja do ożywienia związku (17 proc.), a dla co dziesiątej osoby nawiązanie kontaktu z kimś nowym lub przełamanie nieśmiałości.
Żadna z zapytanych kobiet nie chciałaby otrzymać w prezencie bielizny. Mężczyźni natomiast nie są zainteresowani biżuterią. Ok. 14 proc. respondentów chciałoby dostać bukiet czerwonych róż, przy czym w tej grupie dominują kobiety. O tym klasycznym podarunku marzy co czwarta pani. Dla co dziesiątego mężczyzny dobrym pomysłem są np. słodycze, które w tym samym czasie chciałoby dostać tylko ok. 1 proc. kobiet.
W badaniu wzięło udział 607 osób w wieku powyżej 18 lat z całej Polski, dobranych losowo. Wśród nich 46 proc. stanowiły kobiety. Przeważały osoby z wykształceniem średnim (57 proc.) i wyższym (31 proc.), dalej zawodowym (9 proc.) i podstawowym (3 proc.).