Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kłodzko
Jakie są funkcje controllingu w przedsiębiorstwie

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Realizując w ostatnich 4 latach Controlling dla wielu firm z Kotliny Kłodzkiej zostaliśmy dostrzeżeni i uhonorowani przez przedsiębiorców zasiadających w Kapitule Nagrody Gospodarczej - Perełka Ziemi Kłodzkiej organizowanej przez Klub Biznesu Ziemi Kłodzkiej. Funkcje controllingu w przedsiębiorstwie pokażemy na przykładzie prezesa firmy zajmującej się produkcją i dystrybucją narzędzi
Jakie są funkcje controllingu w przedsiębiorstwie

Firma działa w tej branży już 20 lat, w celu skutecznego zarządzania w walce z kryzysem, konkurencją, inflacją, oraz narastającą zmiennością otoczenia zdecydował się na zarządzanie przez controlling.

Zobacz jaki wpływ na finanse ma controlling produkcji na stronie firmy Alnair.pl

Jednakże czy funkcje, z których składa się controlling przyczynią się do prawidłowego funkcjonowania firmy w coraz trudniejszych warunkach otoczenia? Jakie właściwie są funkcje controllingu w firmie?

 To nic innego jak:

Planowanie, czyli wyznaczaniu długoterminowych celów, oznacza kontrolę bieżącego stanu firmy - m.in. liczby pracowników, wydajności produkcyjnej, bilansu przychodów i rozchodów, aktywów. Tego rodzaju dane umożliwiają stworzenie długofalowego planu działania, a także określenie możliwych do osiągnięcia celów oraz sposoby osiągania tych celów.

Koordynowanie, czyli integrowania zadań oraz działalności wyodrębnionych w jednostce działów służy do osiągania ich celów. Koordynacja jest regulatorem tych części przedsiębiorstwa, które uległy rozregulowaniu w trakcie jego funkcjonowania

Motywowanie, czyli zapoznanie pracowników z celami firmy, jak i zadaniami przez nich realizowanymi w taki sposób, by poczuli się oni czynnymi twórcami przedsiębiorstwa.

Kontrola, czyli sprawdzanie, czy wszystkie pośredniczące funkcje oraz procesy zapewniły realizację zadań, celów jak również obowiązków. Kontrolowanie polega na porównaniu planowanych celów z ich faktyczną realizacją

Informowanie kierownictwa, tutaj planowanie potrzeb informacyjnych rozpoczyna się od analizy zapotrzebowania na nie i ustala się źródła oraz metody pozyskiwania informacji. W celu ustalenia zakresu potrzebnych informacji, konieczne jest dokonanie analizy bieżących oraz przyszłych warunków otoczenia, co daje możliwość rozpoznania szans, jak i uwzględnienia ryzyka związanego z otoczeniem.

Przekazanie informacji to nic innego jak przygotowanie sprawozdawczości, która ukazuje wyniki przedsiębiorstwa, pokazuje odchylenia, a także dostarcza niezbędne dane do rozwiązania problemów. Forma sprawozdań w controllingu zawiera potrzeby użytkowników, zakres oraz częstotliwość sprawozdań dla poszczególnych szczebli decyzyjnych, stopień połączenia informacji oraz kształt sprawozdań. Kontrola informacji występująca na końcu obejmuje określenie wartości informacji i jej kosztów. Więcej na ten temat można poczytać na www.alnair.pl

A zatem, czy controlling we współczesnym procesie zarządzania firmą będzie skuteczny?

35 letni prezes firmy produkcyjnej zatrudniający, aż 45 osób nie może pozwolić sobie na błąd w zarządzaniu. Fakt, że korzysta z controllingu jest spowodowany tym, że przez praktyków gospodarczych jest uznawany za skuteczny instrument służący rozwojowi firmy, a jego wdrożenie zapewnia przedsiębiorstwu trwałą oraz systematyczną poprawę wyników gospodarczych.

Zarówno praktycy ja i teoretycy postrzegają controlling, jako profesjonalny sposób zarządzania firmą, który od chwili powstania do czasów obecnych podlegał wielu przeobrażeniom oraz modyfikacjom, dostosowując się do wymagań gospodarki rynkowej.

Artykuł przygotowany przez eksperta firmy Alnair pomagającej w zarządzaniu małym i średnim firmom


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 23 kwietnia 2024
Imieniny
Ilony, Jerzego, Wojciecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl